Try & Hire oplossing

Try & Hire oplossing

Klanten die hun volledige sales-proces of daar een deel willen van uitbesteden, kunnen een beroep doen op onze afdeling “outsourced sales solutions”. Binnen deze afdeling hebben wij verkopers van verschillende profielen op onze loonlijst die wij exclusief aan een klant uitbesteden. Wij staan onder andere in voor het maken van nieuwe klanten en/of het onderhouden van bestaande klantenrelaties. Binnen dit proces ontzorgen wij onze klant van de volledige opvolging van de commerciële activiteiten. De teams worden aangestuurd door een sales manager (al dan niet dedicated op het project), die instaat voor de opvolging, coaching, training en begeleiding van de verkopers. Via een wekelijkse – en maandelijkse rapportering houden wij onze klanten op de hoogte van de activiteit en het resultaat. 

Er zijn uiteraard ook klanten die hun eigen verkoopploegen organiseren en geen nood hebben aan een extern team. De vraag die wij vaak krijgen is of de processen acquisitie en/of klanten-ontwikkeling telefonisch kan ondersteund worden. Binnen ons Business Contact Center maken onze experts afspraken voor vertegenwoordigers, tekenen zij contract op afstand en/of diepen relaties uit met bestaande klanten. Je hoort vaak vertellen dat “cold calling” dood is en ik geloof inderdaad ook dat het zomaar uitbellen van een lijst met prospecten, niet de meest efficiënte manier is om in contact te geraken met een potentiële klant. Wel is het zo dat de telefoon een belangrijk middel blijft om informatie te vergaren over bedrijven & contactpersonen en dit te gebruiken om met hen in contact te komen. Zo schuiven we eigenlijk op van Cold – naar Smart Calling. 

Een laatste type klant vraagt aan Passion4Sales om het juiste commercieel talent te vinden voor zijn/haar organisatie. Binnen onze afdeling Werving & Selectie rekruteren wij voor onze klanten de profielen naar waar ze op zoek zijn. Wij specialiseren ons enkel in het zoeken en vinden van commercieel talent (sales, accountmanagement, sales coach, sales manager….) omdat we daar onze ervaring in hebben gebouwd en omdat we daar goed in zijn. Eens het talent voor onze klant gevonden kan deze op 2 manieren bij onze klanten afgezet worden:

  1. Binnen het “direct search” concept rekruteren wij een talent voor onze klant die onmiddellijk op de loonlijst gaat bij zijn nieuwe werkgever. Onze klant staat dan ook zelf in voor de volledige opleiding en begeleiding van de nieuwe rekruut. In dit proces kunnen we onze klanten eventueel wel bijstaan met het geven van een specifieke verkoopopleiding.   
  2. Een alternatief is het “Try and Hire” concept, waarbinnen de nieuwe rekruut voor een periode tussen de 6 maanden à 1 jaar eerst op de loonlijst van Passion4Sales komt. Samen met onze klant staan we dan in voor de opleiding en begeleiding van de nieuwe medewerker. Vaak nemen wij de begeleiding van het salesproces voor onze rekening en staat de klant in voor de opleiding in product of dienst. Als na de testperiode rekruut en klant tevreden zijn over de samenwerking en een toekomst samen zien, dan stapt de sales over op de loonlijst van onze klant. 

fr_FRFrançais